Chuyển tới nội dung
Logo Your-E
  • Education Insights
  • Scholarship Secrets
  • Beyond English
  • Books We Love
Menu
  • Education Insights
  • Scholarship Secrets
  • Beyond English
  • Books We Love

Over 168 million children miss nearly a year of schooling, UNICEF says

  • Tháng 7 7, 2021
  • 3:19 chiều
  • No Comments
05. Over 168 million children miss nearly a year of schooling, UNICEF says

More than 168 million schoolchildren globally missed out on learning in class, as schools in some 14 countries remained largely shut for almost an entire year due to coronavirus-related lockdowns, the UN Children’s Fund (UNICEF) reported on Wednesday.

“As we approach the one-year mark of the COVID-19 pandemic, we are again reminded of the catastrophic education emergency worldwide lockdowns have created”, Henrietta Fore, UNICEF Executive Director, said in a news release, announcing the agency’s findings. 

“With every day that goes by, children unable to access in-person schooling fall further and further behind, with the most marginalized paying the heaviest price”, she added. 

According to UNICEF, nine of the 14 countries, where schools remained mostly closed between March 2020 to February 2021, are in the Latin American and Caribbean region, affecting nearly 100 million students. Of these countries, Panama kept schools closed for the most days, followed by El Salvador, Bangladesh, and Bolivia. 

In addition, around 214 million children – one in seven pupils globally – missed more than three-quarters of their in-person learning, while over 888 million continue to face disruptions to their education due to full and partial school closures, according to UN data. 

Prioritize schools in reopening plans

School closures have devastating consequences for children’s learning and wellbeing. The most vulnerable children and those unable to access remote learning are hit even harder, as they are at an increased risk of never returning to the classroom, sometimes forced into child labour and even child marriage, according to UNICEF. 

Schoolchildren globally also rely on their schools as a place to interact with peers, seek support, access health and immunization services and a nutritious meal. The longer schools remain closed, the longer children are cut off from these critical elements of childhood, the agency added. 

Executive Director Fore called on all nations to keep schools open, or prioritize them in reopening plans where they are closed. 

“We cannot afford to move into year two of limited or even no in-school learning for these children. No effort should be spared to keep schools open, or prioritize them in reopening plans”, she highlighted. 

UNICEF also urged governments to focus on the unique needs of every student, with comprehensive services covering remedial learning, health and nutrition, and mental health and protection measures in schools to nurture children and adolescents’ development and wellbeing. 

‘Pandemic Classroom’

Also on Wednesday, UNICEF unveiled ‘Pandemic Classroom’, a model classroom made up of 168 empty desks, each desk representing one million of the children living in countries where schools have been almost entirely closed, as a “solemn reminder of the classrooms in every corner of the world that remain empty”, said the agency. 

Behind each empty chair hangs an empty backpack – a placeholder for a child’s deferred potential. 

After walking through the installation, set up at UN Headquarters in New York, UN Secretary-General António Guterres called the staggering number of children missing out on valuable education “a tragedy”. 

“We have millions of children out of school and that is a tragedy. A tragedy for them, a tragedy for their countries, a tragedy for the future of humankind”, he said. 

Ban biên tập YOURE Blog

Nguồn:  UN News

Trước Equality in engineering crucial to achieving sustainable development: UN-backed report Sau International Mother Language Day celebrates inclusion at school and in society

Tìm kiếm bài viết

Like Facebook

Bài đọc nhiều

mục tiêu của xây dựng thương hiệu cá nhân

Mục tiêu của xây dựng thương hiệu cá nhân

Tháng 10 17, 2021

Mục tiêu của xây dựng thương hiệu cá nhân – Trở thành chuẩn mực

Public Narrative YOUREORG Blog 1

Public Narrative: Kỹ năng dẫn đầu thời đại mới cho học sinh và sinh viên

Tháng 12 18, 2024

Trong một thế giới nơi thông tin tràn ngập và con người luôn tìm

Sách bài tập hướng nghiệp - Tài liệu hướng nghiệp

Tài liệu hướng nghiệp – Sách bài tập hướng nghiệp dành cho học viên

Tháng 7 28, 2021

Bộ tài liệu Hướng nghiệp cho học sinh lứa tuổi 14-19 ở Việt Nam

Cách ghi nhớ tốt hơn những gì bạn học

Cách ghi nhớ tốt hơn những gì bạn học

Tháng 10 30, 2021

Có phải bạn đang loay hoay tìm cách để ghi nhớ tốt hơn những

Bài gần đây

Vì Sao Bạn Không Nghe Được Tiếng Anh?

Tháng 3 10, 2025

Bạn đã bao giờ thử nghe một bộ phim tiếng Anh mà không bật

Con Bọ Cánh Cứng Và Hành Trình Trao Quyền Của Cha Mẹ

Tháng 2 24, 2025

Vào chủ nhật ngày 23/2/2025, thầy Lê Hoàng Phong – Nhà sáng lập, Giám

Tự học – Bạn là người dẫn đường

Tháng 2 23, 2025

Bài viết của thầy Phong – đăng trên trang nhất của báo Thanh Niên,

Logo mới 2024 Trắng

LIÊN HỆ

  • contact@youre.vn
  • 28A1 Thanh Đa, phường 27, quận Bình Thạnh, TPHCM
  • Điện thoại: 077.99.111.68
  • Website chính: www.youre.org.vn

mạng xã hội

Facebook
Linkedin
Instagram
Youtube

CHỊU TRÁCH NHIỆM QUẢN LÝ NỘI DUNG: Ông Lê Hoàng Phong

Copyright 2021 © All rights Reserved. Designed by YOUREORG.

viVI
en_USEN viVI